Denumite generic BTL (below the line), activitatile de sampling , degustari si promotii la raft au luat amploare in ultima perioada, prin prisma eficientei alocarii bugetului, controlului rezultatelor si a unui feedback rapid si exact din partea clientilor. S-a constatat ca publicitatea BTL este centrata pe consumator si reprezinta puntea dintre acesta si compania ce isi promoveaza produsele sau serviciile intr-o maniera directa, personala.

Mesajele publicitare de tip ATL – above the line – (spoturi , articole, afisaj) au o structura rigida, influentata de constrangerile tehnice ale canalelor de comunicare respective. De asemenea, acest tip de comunicare lasa decizia de ascultare sau vizionare a mesajului publicitar la latitudinea publicului larg.  Consumatorii sunt tinta unei convingeri fara presiune directa, asa cum se intampla in cazul promovarii BTL.

Pe de alta parte, BTL (sampling, promotii) se refera la mijloacele de comunicare „neconventionale”, care dau dovada de mai multa inspiratie si inedit. Este vorba in general de organizarea de evenimente in interiorul hypermarket-urilor, magazinelor, targurilor, targuri, expozitii, baruri, cafenele. Tehnicile ATL sunt mai mai eficiente atunci cand grupul tinta este foarte mare si greu de definit. Dar, in cazul in care grupul tinta este limitat si specific, este intotdeauna recomandabil sa se foloseasca promotiile de tip BTL pentru raportul cost-eficienta.

Tarifele pentru sampling, degustari, promotii la raft variaza intre 2.30 € – 4,5 €/ora in functie de numarul personalului implicat in proiect, durata de desfasurare, numarul de locatii, vestimentatie, training-uri, logistica, costuri cu protectia muncii, transport, softuri de raportare, combustibil si comunicatii.

Campaniile de promovare BTL se realizeaza prin intermediul personalului sampling (promoterilor). Scopul acestora este de a convinge clientii sa cumpere, sa testeze, sa le prezinte si sa-i faca sa inteleaga aspectele brandului respectiv. Aceasta actiune este ideala pentru lansari de noi produse, care de obicei genereaza un real success in vanzari.

Agentia hostess Allure Events se ocupa de recrutarea acestora, avand o baza de date de peste 500 promoteri, in continua crestere. La cerere, putem realiza casting si training, ne putem ocupa de logistica, de vestimentatie, si putem centraliza rapoartele. Tarifele practicate de Allure Events se situeaza intre cele mai mici de pe piata, raportul calitate-pret fiind unul avantajos.

Calitatea personalului angrenat in campaniile BTL este foarte importanta. Astfel aspectul, pregatirea (training-ul), uniforma, trebuie tratate cu mare atentie. Daca una din acestea nu este in regula poate dauna campaniei de marketing si implicit companiei beneficiare.

Formarea echipelor  de promoteri se realizeaza in urma castingului prin care se desemneaza si team-leaderii (supervizorii). Intre atributiile promoterilor se numara:  o atitudine orientata spre vanzare, cunoasterea produselor in detaliu, ordonarea produselor, intocmirea rapoarterlor si a feedback-ului, captarea atentiei consumatorului, puterea de convingere.

Pentru servicii profesionale de hostess, sampling, promotii si distributie pliante va rugam sa contactati agentia Allure Events.

Articolul poate fi regasit si pe www.comunicatedepresa.ro .