Din moment ce promovarea BTL (below the line) castiga teren in fata promovarii ATL (above the line – publicitate TV, spoturi), iar o parte insemnata din bugetele de publicitate se aloca pentru campanii de sampling, degustari, demonstratii la raft, se pune problema alegerii unei agentii capabile sa se ridice la nivelul asteptarilor beneficiarului.

Ne-am propus sa va indicam in mod obiectiv cateva “Tips & Tricks” care sa va fie de folos in demersul Dumneavoastra de cautare si contractare a unei agentii ce ofera personal pentru promotii.

Tariful

Tariful este un element cheie in luarea unei decizii de contractare a unei agentii, insa trebuie avute in vedere toate elementele, avantajele si dezavantajele oferite de catre aceasta.  Un tarif prea mic poate ascunde anumite nereguli, care pe parcursul desfasurarii campaniei se pot rasfrange asupra firmei beneficiare (modul de angajare, protectia muncii, medicina muncii, modalitatea de selectie, etc.), iar un tarif prea mare poate depasi bugetul alocat.

Modul de angajare

In mod normal beneficiarul nu este interesat de acest aspect, insa va sfatuim sa cereti detalii cu privire la modul de angajare. Asigurati-va ca toti promoterii sunt angajati, nu doar o parte din acestia. In eventualitatea unui control, daca agentia prestatoare de servicii BTL este gasita in neordine cu actele de angajare ale promoterilor, activitatea ii poate fi suspendata, iar implicit imaginea si campania Dumneavoastra vor fi periclitate. In functie de durata de desfasurare a campaniei BTL, promoterii pot fi angajati cu contract de munca, contract civil sau in regim zilier. Fiecare tip de contract are particularitatile sale si implicit taxele datorate statului difera.

*Modificarea legislatiei romane din februarie 2012, impune plata pentru contractele civile a platii contributiilor pentru salariati (pana in feb. 2012 nu era necesar), iar acest lucru poate majora vechile tarife cu pana la 20%.

Protectia muncii

Costurile cu protectia muncii, de obicei, se percep separat fata de tariful orar pentru sampler, cu transparenta, neadaugandu-se niciun comision. Recomandam, in cazul in care agentia nu precizeaza nimic despre acest lucru, sa il aduceti Dumneavoastra in discutie. Protectia muncii asigura securitatea angajatului, pastrarea sanatatii si a capacitatii de munca a acestuia.

Medicina muncii

Are ca scop identificarea pericolelor, prevenirea bolilor si a accidentelor de munca. Asigurarea supravegherii sanatatii lucratorilor este obligatia oricarui angajator.

Exemplu : Cu ce va influenteaza pe Dvs. medicina muncii?

La o campanie de degustare a unui produs, ganditi-va ca promoterul are o boala de piele pe care o poate transmite clientului care degusta, iar imaginea Dvs. poate fi grav afectata. Pe de alta parte, daca in contractul cu agentia ati incheiat un acord de realizare a medicinei muncii, dar un promoter tot transmite o boala catre client, raspunderea cade pe umerii agentiei.

Transport

In ipoteza unei campanii la nivel national, transportul este o variabila care trebuie controlata. De obicei, intra in atributiile agentiei de sampling care are contracte incheiate cu firme de curierat. Agentia se ocupa de logistica, trimitand in tara catre team leaderi (supervizori) materialele necesare (standuri, consumabile, produsele promovate).

Soft raportare

Din ce in ce mai cautate, softurile de raportare, inlocuiesc metodele clasice care ingreuneaza centralizarea rapoartelor, gestiunea produselor si feedback-ul. Special create, aceste softuri prezinta o interfata user-friendly atat pentru promoter cat si pentru beneficiar, putand accesa online oricand rapoartele, nemafiind nevoit sa astepte primirea acestora de la agentie. Pentru aceasta metoda utila de transmitere a datelor se poate percepe o taxa de pana la 4% din tariful orar total al promoterilor.

Bugetare

Cererea de oferta adresata unei agentii de sampling / hostess / promotii ar trebui sa contina un tabel necompletat cu urmatoarele categorii:

a)      Tarif promoter (pe ora)
b)      Tarif team-leader (pe ora)
c)       Combustibil
d)      Costuri cu protectia muncii/medicina muncii (per promoter)
e)      Transport
f)       Comunicatii (minute)
g)      Cost soft raportare

 

Optional puteti introduce cerinte speciale, adaptate nevoilor Dumneavoastra si specificului campaniei desfasurate: depozitare, achizitie standuri, printare materiale pentru standuri, etc.

 

Allure Events va pune la dispozitie servicii de sampling, promotii, hostess si distributie pliante. Apeland la serviciile noastre puteti fi siguri de o colaborare profesionista, tarife avantajoase si transparenta totala. Acest articol este redactat din experienta de teren pe care am acumulat-o si va recomandam o lecturare cu atentie. Pentru a cere o oferta CLICK AICI